سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش عمر باتری موبایل و کاهش مصرف باطری در گوشی های اندرویدی

ارسال‌کننده : digidoki در : 97/9/5 12:48 صبح

باتری موبایل چرا سریعا خالی میشود ؟ و از این معضل چگونه میتوان جلوگیری کرد؟

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه میشوند  مصرف باتری موبایل انهاست ، که اکنون با روش های زیر قادر خواهید بود مصرف باتری موبایل خود را  کاهش دهید.

10 روش پر کاربرد برای کاهش مصرف باتری در گوشی های اندرویدی

1- جلوگیری از ویبره و صداهای اضافی در موبایل

باتری موبایل

باتری موبایل

 

 

بازخوردهای لمسی یا Haptic feedback  فوق العاده هستند. با این حال هر کدام از این ویبره ها موتور لرزش را به راه می اندازند، از این رو تماس بیشتر به معنای مصرف بیشتر باتری خواهد بود.

برای غیر فعال کردن این خورنده باتری می توانید به Settings>Sound & notification> Other sounds مراجعه کنید.

از این قسمت قادرخواهید بود تا گزینه هایی مثل “لرزش با اشاره”، “صدای شماره گیر”، “صدای قفل صفحه” و “صداهای تاچ” را برای دوام بیشتر باتری غیر فعال نمایید.

2-حالت شب یا ( DARK MODE )

روش دوم برای کاهش مصرف باتری موبایل

اگر از اپ های متنوعی استفاده کرده باشید حتما با قابلیتی به نام حالت شب یا ( Dark Mode ) آشنا هستید که با تبدیل  Theme روشن به تیره دستگاه شما را برای مطالعه در شب آماده می کند!

حال تحقیقات انجام شده از سوی گوگل نشان می دهد فعال کردن حالت شب باعث کاهش مصرف باتری در تلفن های اندرویدی شده و به همین منظور این شرکت توصیه کرده در صورتی که از برنامه های  گوگل استفاده میکنید آن را به آخرین نسخه اپدیت کرده چرا تا قادر به استفاده

از قابلیتهایی با عنوان های Dark Modeیا Night Mode باشید.

گفتنی است در حقیقت هدف از طراحی تم تاریک و شبانه مخصوص استفاده کاربران در شب هنگام و مواقعی که نور محیط پیرامون آن کم است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا چشمان خود را از آسیب نور زیاد صفحه نمایش و رنگ سفید پس‌زمینه برنامه‌های مختلف مصون بدارند. در نهایت توصیه می شود که کاربران در صورتی که از تلفن های اندرویدی بخصوص آن تلفن هایی که مجهز به صفحه نمایش OLEDهستند حتما از این قابلیت در پیام رسان هایی همانند تلگرام و برنامه هایی که این ویژگی را دارند استفاده کنند.

نکته: در صورتی که اپلیکیشن هایی  دارید که این قابلیت را ندارند با مراجعه به گوگل پلی آخرین نسخه برنامه مذکور را دریافت کنید.

3- باتری خار ها را بشناسید !!

کاهش مصرف باتری موبایل

کاهش مصرف باتری موبایل

بعضی از اپ ها حتی پس از کلوز شدن هم  در پس زمینه در حال اجرا هستند و از این رو بدون اینکه مخاطبان  آگاهی داشته باشند، به مقدار بالایی باتری شما را مصرف می کنند.

خوشبختانه، اندروید یک بخش Monitoring(پایش) داخلی برای وضعیت باتری قرار داده است که با مراجعه به Settings>>Battery به عینه بزرگترین خورنده های باتری را رویت خواهید کرد.

و متوجه می شوید که برای افزایش عمر باتری، از کدامیک کمتر استفاده کنید.

4- اکتیو کردن حالت صرفه جویی باتری

digidoki

digidoki

دقت داشته باشید تمامی گوشی های  اندرویدی مشمول این حالت نیستند، اما اگر گجت شما شامل این حالت بود با اکتیو کردن ان قادر خواهید بود تا مصرف باتری خود را تا حدودی کاهش دهید.

نکته 1 : در برخی موبایل های اندرویدی وقتی که درصد شارژ به حد معینی برسد، حالت صرفه جویی باتری به صورت اوتوماتیک اکتیو خواهد شد.

نکته 2 : اگر از اندروید آبنبات چوبی استفاده می کنید، به لطف این وضعیت می توانید موبایل خود را 90 دقیقه بیشتر روشن نگه دارید. با مراجعه به Settings>Battery>Battery Saver به این گزینه دسترسی خواهید داشت.

5- NFC  ، WIFI و  BLUETOOTH   گوشی را خاموش کنید

وای فای بلوتوث

وای فای بلوتوث

بلوتوث ممکن است به طور پیش فرض روشن نباشد، اما NFC این طور نیست. دلیل اتمام سریع شارژ بسیاری از موبایل های اندرویدی جدید، همین روشن بودن NFC آنها بوده است.

NFC ممکن است روش فوق العاده ای برای اتصال موبایل اندرویدی به وسائلی مثل اسپیکرهای بلوتوث و یا دوربین های دیجیتال محسوب شود، با این حال مثل بلوتوث، باید تنها زمانی که به آن احتیاج دارید فعالش کنید.

برخی از موبایل های اندرویدی، آیکن مخصوصی برای NFC در نوار اعلان ها دارند. اگر موبایل شما این آیکن را نداشته باشد، با مراجعه به Settings>Wireless & Networks>NFC قادرید آن را روشن و خاموش کنید.

6- سعی کنید از تصاویر پس زمینه تیره استفاده کنید

به طور کلی دو نوع صفحه نمایش در گوشی های هوشمند  وجود دارد: LCD و AMOLED.

ال سی دی ؛ از یک سیستم نورافشانی در پس زمینه استفاده میکند که هر پیکسل روی صفحه نمایش را نورانی می کند.

در حالی که در صفحات AMOLED، هر پیکسل به تنهایی مولد نور است و انرژی مصرف می کند.

پیکسلی که سیاه باقی بماند، روشن نشده و انرژی هم مصرف نمی کند. در نتیجه اگر موبایل اندرویدی شما (مثل اغلب موبایل های سامسونگ) دارای صفحه AMOLED است، با تعیین یک تصویر پس زمینه تیره تر یا کاملا سیاه می توانید مصرف باتری را بهینه سازی کنید.

7- GPS و مکان یابی را غیر فعال کنید

دیجی دکی

دیجی دکی

بسیاری از اپ ih همانند Google map، سوارم و یلپ از موقعیت جغرافیایی تان برای تدارک داده های همزمان جغرافیایی استفاده می کنند، با این حال شما همیشه از این اپ ها استفاده نمی کنید یا مصرف تان ناچیز است؛

بنابراین خاموش کردن جی پی اس وقتی که به آن احتیاج ندارید کار عاقلانه ای خواهد بود. برخی موبایل ها در نوار اعلان دارای آیکن اختصاصی GPS هستند. در غیر این صورت، با مراجعه به Settings>Location می توانید آن را فعال یا غیرفعال نمایید.

8- تعداد ویجت ها را پایین نگه دارید

افزایش طول عمر باطری موبایل

افزایش طول عمر باتری موبایل

ویجت ها میان برهای بسیار خوبی برای کنترل اپ هایی مثل موزیک یا مشاهده اطلاعات در یک نظر هستند.

برای حفظ باتری، بهتر است که غیر ضروری هایشان را حذف کنید. برای حذف ویجت ها کافیست انگشتتان را رویشان نگه داشته و آن را به سمت سطل اشغال در بالای صفحه بکشید.

9- کاهش روشنایی ؛ فعال نمودن حالت SLEEP

روش های کاهش مصرف باطری

روش های کاهش مصرف باتری

نهمین روش کاهش مصرف باتری و یا شاید متداول ترین راه برای حفظ باتری از اسیب دیدگی در هر وسیله دارای LCD است . نگه داشتن روشنایی صفحه در حد 50% یا پایین تر از آن موجب می شود تا گوشی موبایل شما زمان بیشتری روشن بماند.

حالا نوار اعلان ها را پایین بکشید یا با مراجعه به Settings>>Display>>BrightnessLevel می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و توصیه می شود که در کنار آن روشنایی خودکار دستگاه را نیز اکتیو کنید.

مورد دیگر در بخش تنظیمات LCD برای کمک به حفظ حیاط باتری  تنظیم زمان خواب گوشی میباشد (مدت زمانی که اسکرین تا غیرفعال شدن روشن می ماند).

این زمان معمولا برای بیشتر موبایل ها 30 ثانیه است که توصیه دیجی دُکی  15 ثانیه یا کمتر می باشد.

10- انیمیشن ها را غیر فعال نمایید

کاهش مصرف باتری گوشی

کاهش مصرف باتری گوشی

آیا می دانستید که انیمیشن های تعویض صفحه از عوامل مهم مصرف انرژی باتری شمایند؟ برایغیر فعال نمودن انها  با مراجعه به Settings>About phone، به انتهای صفحه بروید و هفت بار با انگشت روی صفحه اشاره کنید.

حالا دکمه بازگشت را بزنید؛ خواهید دید که گزینه ای به نام Developer Options (که قبلا در صفحه نبود) به این بخش اضافه گردیده.

با ورود به آن، به پایین صفحه بروید تا Window animation scale، Transition animation scale و Animation duration scale را مشاهده کنید.

حالا همه شان را غیر فعال کنید و ملاحضه کنید که باتری موبایلتان چقدر بیشتر از گذشته دوام خواهد آورد. ممکن است برای اعمال این تغییرات نیاز به ری استارت کردن موبایل داشته باشید.

راه حل نهایی: یک باتری دوم بخرید

اگر هیچ کدام از روش های فوق برایتان جواب نداد، اولا به شما تبریک می گوییم، شما power user هستید!

احتمالا برای رفع مشکل باتری، به یک تلفن دوم احتیاج خواهید داشت، یا اینکه باید در میزان استفاده خود از تلفن هوشمند تجدید نظر کنید.

چنانچه با هیچ کدام موافق نیستید، بهتر است از یک شارژر همراه یا پاور بانک برای مواردی که پریز برق در دسترستان نیست استفاده کنید.

شما چه روش های دیگری برای مدیریت مصرف باتری می شناسید؟ توصیه می کنیم که آنها را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید.




کلمات کلیدی : باتری موبایل، تعمیر باطری موبایل، تعمیرات موبایل، دیجی دکی